Mozarts Geestelijke Muziek
						
					Mozarts gewijde muziek is vooral vocaal. Zijn gewijde muziek presenteert vooral Gregoriaanse koor elementen en soms zelfs opera-elementen.
Stilistische eenheid en samenhang is overal in zijn geestelijke muziek aanwezig.
Masses
- Missa brevis in D minor, K. 65 (1769)
 - Missa Solemnis in C, Dominicusmesse , K. 66 (1769)
 - Missa Solemnis in C-mol Waisenhausmesse , K. 139 (1768)
 - Missa brevis in G major, Pastoralmesse , K. 140 (1773; toeschrijving onzeker)
 - Missa brevis in F majeur, KV 192 (1774)
 - Missa in honorem Sanctissimæ Trinitatis , K. 167 (1773)
 - Missa brevis in D majeur, KV 194 (1774)
 - Mus Mass in C, Spatzenmesse , K. 220 (1775-6)
 - Credo Mass in C, Credo Mass , K. 257 (1776)
 - Missa brevis in C, Piccolomesse , K. 258 (1775)
 - Missa brevis in C, Orgel Solo , K. 259 (1775-6)
 - Missa longa in C, K. 262 (1776)
 - Missa brevis in B ♭ grote, K. 275 (1777)
 - Kroningsmis , K. 317 (1779)
 - Missa Solemnis , missa aulica , K. 337 (1780)
 - Mis in c klein , K. 427 (1782-3; onafgewerkte)
 - Requiem in D minor , K. 626 (1791, onafgewerkte, aangevuld door Franz Xaver Süszmayr na de dood Mozart’s)
 
liturgische werken
Kyrie
- Kyrie in F majeur, KV 33 , (1766)
 - Kyrie in G majeur, KV 89 / 73k (1770 of 1772)
 - Kyrie in D minor voor Sopran, Alt, Tenor, K. 90 (twijfelachtige) (1771-1772)
 - Kyrie in D majeur, KV 91 / 186i / Anh. 17 (1774)
 - Kyrie in D mineur, KV 341 / 368a (1787-1791)
 - Kyrie E ♭ majeur, KV 322 / 296a, (fragment, aangevuld door M. Stadler ) (1787)
 - Kyrie in C, K. Anh. 15/323 (fragment, aangevuld door M. Stadler) (1779?)
 
geleidelijk
Collecte
- Scande Coeli Limina in C, K. 34 (1767)
 - Inter Natos mulierium in G, K. 72 / 74f (1774)
 - Benedictus zitten Deus in C, K. 117; 66a / 47b (1768)
 - Sub tuum praesidium in F major, K. 198 / Anh C 03.08 (twijfelachtige) (1775)
 - Misericordias Domini in D Minor, K. 222 / 205a (1775)
 - Venite populi in D majeur, KV 260 / 248a (1775)
 - Alma Dei creatoris in F majeur, KV 277 / 272a (1777)
 
vesper
- Vesperae solennes de Dominica in C majeur, KV 321 (1779)
 - Vesperae solennes de confessore in C majeur, KV 339 (1780)
 
Magnificat
- Dixit Dominus en Magnificat in C, K. 193 / 186g (1774)
 
tegenzang
- Cibavit eos in A Minor, K. 44 / 73u (1770)
 - Quaerite primum regnum Dei in D Minor, K. 86 / 73v (1770)
 
Drie instellingen van de Marian antifoon Regina Coeli :
- Regina Coeli voor sopraan, koor en orkest in C majeur, KV 108 / 74d (1771)
 - Regina Coeli voor sopraan, koor en orkest in B ♭ majeur, KV 127 (1772)
 - Regina Coeli voor solisten, koor en orkest in C, K. 276 / 321b (1779)
 
Smeekbede
- Miserere in A minor, K. 85 / 73s (1770)
 
te Deum
- Te Deum in C, K. 141 / 66b (1769)
 
Litanie
- Litaniae Lauretanae in B ♭ major, K. 109 / 74e (1771)
 - Litaniae Lauretenae in D majeur, KV 195 / 186d (1774)
 - Litaniae de venerabili Altaris sacramento in B ♭ majeur, KV 125 (1772)
 - Litaniae de venerabili Altaris sacramento in E ♭ majeur, KV 243 (1776)
 
sacrale werken
- Motet
 
- God is onze toevlucht in G mineur, KV 20 (1765)
 - Veni Sancte Spiritus in C, K. 47 (1768)
 - Ergo belang ( “Quaere Superna”) for Soprano in G majeur, KV 143 / 73a (1773)
 - Exsultate, jubilate for Soprano in F majeur, KV 165 / 158a (1773)
 - Ave verum corpus in D majeur, KV 618 (1791)
 
- Hymns en aria
 
- Tantum Ergo in D majeur, KV 197 / Anh. C 3,05 (twijfelachtige) (1775)
 - “Zwei deutsche Kirchenlieder” (Twee Duitse Hymns), O Gotteslamm, Als aus Ägypten Israel , K. 343 / 336c (c. 1787)
 - Aria for Soprano in B ♭ , “Kommet haar, ihr Frechen Sünder”, K. 146 / 317b (1779)
 

Annelies						